14 juni, 2017

Nyhetsbrev från Camilla Brunsberg

Bästa Moderatmedlem

I måndags träffade vi moderater företrädare för Björkholmens byalag och boende på Björkholmen. Deras kritik mot kommunens hanterande av parkeringssituationen på Björkholmen var svidande och ytterst befogad. Björkholmens byalag borde ha varit en självklar samtalspartner att ha dialog med när parkeringsstrategin reviderades. De blev inte ens kontaktade.

Därför har vi moderater valt att agera i frågan. Vår vackra skärgårdsstad med världsarvsstatus förtjänar bättre än så här.

Det är inte rimligt att förfula och förstöra Björkholmen. Vi moderater kräver att parkeringsskyltarna uppe på Björkholmen tas bort. Kan man behålla attraktiva och unika miljöer utan förfulande skyltar på andra ställen i Sverige, måste det gå att lösa även i Karlskrona.

Mer än 300 björkholmbor har krävt förändring. Det är rimligt att folkvalda politiker lyssnar på kommuninvånare och respekterar synpunkter gällande deras boendemiljö. Björkholmens Byalag består av individer som brinner för Karlskronas utveckling och attraktionskraft, och deras kritik är befogad. Detta borde vara en enkel sak att ändra. Eller har det gått prestige i frågan? Vi moderater kräver att skyltarna tas bort!

Vi moderater kommer alltid att bevaka Karlskronas attraktionskraft, oavsett om det gäller en värdig utformning av Karl XI, att stoppa besparingar på skolan eller den självklara frågan om att fula parkeringsskyltar på Björkholmen måste tas bort.

Vi fick ett positivt genomslag i media. Bifogar aktuella artikelar i frågan, samt länk till vår webb där du kan läsa mer.

Camilla Brunsberg, oppositionsråd och gruppledare för moderaterna