24 oktober, 2018

Moderaterna i Karlskrona söker politisk sekreterare

Välkommen att söka en spännande och utvecklande tjänst som vår nya politiska sekreterare. Vi söker dig som vill vara med och utveckla och genomföra vår moderata politik i Karlskrona. Du kommer att arbeta för vår gruppledare och oppositionsråd Camilla Brunsberg, ge stöd och service till våra ledamöter i kommunfullmäktige, samt gruppledare i nämnder och styrelser.

I tjänsten ingår bl.a. att:

• Ta fram underlag för beslut.
• Skriva pressmeddelanden, brevsvar samt utkast till artiklar.
• Granska och sammanfatta utredningar, remisser och förslag.
• Ge administrativt stöd och bevaka ärenden.
• Hantera såväl medborgare- som mediekontakter.
• Administrera våra sociala medier – hemsida och Facebook-sida.

Arbetet som politisk sekreterare ställer stora krav på lyhördhet och flexibilitet. Arbetet sker ofta under tidspress och ställer stora krav på omdöme och förmåga att prioritera. Du kommer att arbeta nära vårt oppositionsråd i ledningsgruppen, och måste kunna samarbeta med såväl politiker som tjänstemän.

Du bör vara god skribent med pedagogisk förmåga, vi förutsätter att du har god allmänbildning och håller dig uppdaterad om aktuella politiska frågor. Självklart delar du våra värderingar och har stor integritet. Det är meriterande med kompetens inom kommunikation, hantering av video och sociala medier, även körkortsbehörig B är önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För frågor om tjänsten, kontakta Camilla Brunsberg på telefon 0709-31 30 01 eller via e-post camilla.brunsberg@karlskrona.se

Tillträde: 2019-01-01. Tjänsten är på heltid till och med 2022-12-31.

Ansökan med meritförteckning och referenser ska vara oss tillhanda senast fredagen den 23 november 2018. Skicka din ansökan via post eller e-post till:

Marie Lindeblad, Karlskrona kommun, Kommunledningsförvaltningen, 371 83 Karlskrona, eller via e-post marie.lindeblad@karlskrona.se

Välkommen med din ansökan!