Vi är
Moderaterna
i Karlskrona

Välkommen

Vi är Karlskronamoderaterna och vi arbetar för att bygga Karlskrona så starkt som möjligt. Detta gör vi bland annat genom våra 15 mandat i kommunfullmäktige och tre mandat i kommunstyrelsen. Moderaternas gruppledare samt oppositionsråd är Camilla Brunsberg. Vår vice gruppledare är Carl-Göran Svensson och vice ordförande i kommunfullmäktige är Peter Glimvall.

Moderaternas organisation består av lokala föreningar vars ordföranden bildar kretsstyrelsen. Kretsstyrelsen leds av ordförande Morgan Kullberg och vice ordförande Emma Swahn Nilsson.

Vill du veta mer om oss och vilka vi är? Ta gärna en titt på sidorna Våra Förtroendevalda och Föreningar.

Karlskronamoderaterna

CARL-GÖRANS MÅNDAGSBREV!

BRYGGOR VID VATTENDRAG Karlskrona är en skärgårdskommun med många enskilda bryggor runt flera vattendrag. Många av bryggorna är till åren komna och behöver kanske renoveras och i vissa fall kanske muddringar behöver göras för att återställa bryggornas funktion. Om en bryggägare ska muddra krävs det ett tillstånd för vattenverksamhet. Detta tillstånd söker man hos länsstyrelsen, […]

Manifestationerna fortsätter

Presentation av Lars-Göran Forss

Fram till valet kommer vi att presentera kandidaterna på vår -lista till kommunfullmäktige! I DAG NR 14 LARS-GÖRAN FORSS VEM ÄR DU? Jag är 72 år, bor i Nättraby med min fru Britt-Marie. Alla våra fyra barn är utflugna sedan länge. Jag har en yrkesbakgrund från flottan som mariningenjör/ubåtsingenjör. Sedan 2004 driver jag ett konsultföretag […]

Manifestationerna fortsätter

Vi bygger Karlskrona starkt

Den bild man har av Karlskrona beror på många saker och är olika för olika människor. Vi ser en kommun med framgångsrika företag som verkar på en global marknad, företag som växer och erövrar världen med sina innovationer och nydanande produkter. Vi ser en högskola som är världsledande inom hållbar utveckling, men också flera branscher och verksamheter som söker med ljus och lykta efter kompetenta medarbetare.

Vi ser också brister inom välfärden och en ökad otrygghet. Karlskrona har fått ett nytt utanförskap med risk för att parallellsamhällen växer fram utanför svensk lagstiftning. Vi ser att otryggheten breder ut sig och att det finns invånare i vår kommun som får sin vardag, sin framtid och sina valmöjligheter begränsade av otrygghet och våld.

Karlskrona ska vara en trygg kommun med bra förutsättningar för människor att utvecklas. En kommun där människor vill bo och trivas. Där människor vill skaffa barn och där människor vill bli gamla. Vi vill ge våra invånare möjlighet att bygga sin framtid och leva sin dröm.

Det ska byggas bostäder i attraktiva livsmiljöer, jobben ska bli fler och det ska sjuda av liv och aktiviteter. Vi vill ha skolor där varje barn får möjlighet att utvecklas efter sin egen förmåga och nå sin fulla potential. Välfärden i Karlskrona ska vara tillgänglig för de som behöver den och hålla hög kvalitet.

Karlskrona behöver ett nytt politiskt ledarskap. Moderaterna Karlskrona går nu vidare som en stark och konstruktiv opposition där vi kommer att göra skillnad – varje dag.

Här kan du läsa vårt valprogram ”Vi bygger Karlskrona starkt” och vårt magasin ´´En hoppfull framtid för Karlskrona´´

Vi moderater tar ansvar för Karlskronas fantastiska möjligheter. Vi vill skapa en bättre framtid för Karlskrona och våra invånare.

Vi bygger Karlskrona starkt.

Camilla Brunsberg
Oppositionsråd och gruppledare för Moderaterna i Karlskrona.

I Karlskrona ska alla kunna lita på tryggheten

En trygg skola med fokus på kunskap

Integrationsplikt – Karlskrona är ingen kravlös gemenskap

Välfärd före bidrag