2 mars, 2017

Camilla Brunsberg invald i nationell reformgrupp

10561528_10204461872496397_1363224263565176979_nCamilla Brunsberg invald i Moderaternas nationella reformgrupp för en trygghet att lita på.

I dag presenterade Moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra på en presskonferens fem nya reformgrupper som ska utveckla Moderaternas politik inför valet 2018.

De grupperna är ”Ansvar för ekonomin med minskade bidragskostnader”, ”En trygg gemensam välfärd med nolltolerans mot dåliga skolor”, ”Arbete och ansträngning ska alltid löna sig”, ”Tillväxt i hela Sverige” och ”Trygghet att lita på”.

-Jag känner mig stolt och hedrad över att få vara med och påverka den politik som vi ska gå till val på 2018. Utvecklingen som sker i Sverige just nu är oacceptabel, med 130 utanförskapsområden och attacker mot polis och annan blåljuspersonal, bilbränder och upplopp. Det är även nödvändigt med fortsatta krafttag mot radikalisering och våldsbejakande extremism, säger Camilla Brunsberg.

Camilla Brunsberg från Karlskrona kommun kommer att delta i arbetet med att ta fram reformer för en trygghet att lita på.

-Integration innebär mer än att människor ska komma i arbete. Vi ska ställa höga krav på att människor som kommer till Sverige följer den lagstiftning som finns här samt att grundläggande svenska värderingar såsom jämställdhet, demokrati, vikten av egna ansträngningar och att göra rätt för sig respekteras. Det behövs skarpare insatser för att motverka hedersrelaterat våld, förtryck och kränkningar. Jag brinner för dessa frågor och ser fram emot att vi utvecklar en politik som är tydlig för våra väljare i valet 2018, avslutar Camilla Brunsberg.

Sex av tio tycker att Sverige är på väg åt fel håll och för att bryta den utvecklingen har Moderaterna presenterat en plan för ett starkare Sverige.

För mer information vänligen kontakta
Camilla Brunsberg, gruppledare (M)