2 september, 2021

Karlskrona den 2 september, 2021.

Senaste nytt från Camilla

Vilken underbar sommar vi har haft. Jag hoppas att ni alla har njutit lika mycket som jag och min familj har gjort. Och lika härligt som det nu är att vara tillbaka i politiken fullt ut, lika härligt är det att minnas sommarens alla nöjen. Jag och två av familjens tonåringar har varit på ett par pandemisäkra resor här i Sverige. Dels var vi en runda på västkusten och vi gjorde även en tripp till Gotland när den värsta turistsäsongen var över.

Att jag och min familj kunde träffa vänner och bekanta den här sommaren var en härlig känsla efter en så lång tid av isolering från allt umgänge. Nu får vi bara hoppas att pandemin inte tar ny fart och att vi istället går mot en mer normal framtid.

Nu går vi in i en valrörelse och det blir hårt arbete inför nästa val i september 2022. Vår moderata politik är viktigare än någonsin och de opinionsmätningar som har gjorts det senast året visar att Moderaterna är ett parti som går starkt framåt.

Att våra viktiga frågor handlar om trygghet, migration, integration och skola är ingen slump.

De här frågorna berör oss i vår vardag och det är därför våra sympatisörer blir allt fler.

Själv brinner jag lite extra för trygghetsfrågor. Vårt land befinner sig i en allvarlig situation där skjutningar, våld och gängkriminalitet har tagit över på flera platser.

Så här kan vi inte ha det och därför måste denna negativa trend vändas. Den nuvarande regeringen har misslyckats.

Vi moderater vet vad som måste göras och vilka åtgärder som måste sättas in för att stoppa detta. I lördags hade jag en debattartikel publicerad som du kan läsa här:

Snart drar höstkampanjen igång och moderata fullmäktigegruppen kommer tillsammans med våra lokala föreningar vara ute och kampanja under flera veckor.

Samtidigt som vi nu mer intensivt kampanjar inför valet kommer vi samtidigt att utforma den lokala politiken som vi ska gå till val på 2022. Under hösten kommer alla medlemmar att få möjlighet att delta i vår lokala politikutveckling. Vi ska, mer intensivt än någonsin, se till att Karlskrona och dess invånare får ett nytt styre som leds av oss moderater efter valet 2022.

I går uppvaktade jag det politiska styret och föreslog att vi tillsammans ska uppvakta regeringen för att hindra nedläggningen av Brommas flygplats. Kommunikationer är livsnerven för våra lokala företag och vi moderater kommer att göra allt vad vi kan för att stoppa nedläggningen av Bromma flygplats. Jag har fortfarande inte fått besked om det finns något intresse från det lokala styret att agera i frågan, vilket är anmärkningsvärt.

Trots allt tråkigt och negativt som den här pandemin har orsakat, så är vi nog många som ändå har lyckats skapa en mysig tillvaro med kanske nya intressen.

Jag själv har upptäckt glädjen i att kunna gå ut i trädgårdslandet och skörda det jag sådde och planterade på senvåren. Så nu till helgen ska jag upptäcka vad hösten har att erbjuda gällande trädgårdsarbete.

Camilla