3 mars, 2017

Sätt in väktare i Hoglandspark

Det är moderaternas svar på de senaste händelserna i Hoglandspark i Karlskrona.

-När polisens resurser inte räcker för att trygga offentliga platser måste vi som kommun agera för att våra invånare ska känna sig trygga i offentliga miljöer, skriver Camilla Brunsberg moderat oppositionsråd i ett pressmeddelande.

Uttalandet kommer efter att en tjej i tonåren ska ha blivit överfallen och utsatts för ett rånförsök som slutade i misshandel i parken i tisdags kväll.

-Det blev droppen. Nu måste vi som kommun sätta in väktare.  Vi har investerat i en fin lekplats i parken, där våra barn ska leka och ha roligt. Bussar utgår från Hoglandspark.  Våra kommuninvånare måste kunna vistas tryggt och säkert i vår kommun, fortsätter Brunsberg.

-När en ung tjej blir misshandlad och vi får signaler från allmänheten om att det är otryggt i Hoglandspark måste vi som kommun agera. Jag har under lång tid agerat för att vi ska få fler poliser i Karlskrona, men det socialdemokratiska styret och regeringen är fortsatt passiv. Därför kräver vi moderater att vi nu tar in väktare.

Om inte kommunen agerar innan kommunstyrelsen i februari, kommer vi Moderaterna lyfta frågan om att ta in väktare i Hoglandspark.