21 december, 2021

Julhälsning från oss till dig!

Vi närmar oss jul och nyår och vill därför passa på att tacka dig som är medlem för det här året. Ett stort tack också till alla våra förtroendevalda och deras politiska arbete i respektive nämnder och bolag.

Under nästan två år har vi nu levt med en pandemi som har påverkat oss i både arbete och privatliv. Det har inte alltid varit lätt och därför är vi moderater extra glada över det politiska arbete som vi har lyckats utföra under det gångna året.

Under den här mandatperioden har vi gjort stor skillnad med vår oppositionspolitik och 2021 har varit ett framgångsrikt år. Vi har samlat oppositionen och drivit igenom ett omfattande trygghetspaket med trygghetsvärdar, fältassistenter och upprustning av skolor. Men vi har åstadkommit så mycket mer genom att samla oppositionen, och några exempel är; Vi har sett till att grundskolan har fått 8,5 extra miljoner kronor, vi inför bostadsgaranti för studenter, vi har räddat Blekinge Health Arena från total nedläggning, vi har sett till att Hallarums brygga kommer att återställas till sommaren 2022 och vi har fått igenom att Teater För Äldre ska starta igen. Detta visar hur viktig vår moderata politik är.

Under nästa år går vi in i en aktiv valrörelse och vi moderater kommer att jobba stenhårt för att vinna valet i september 2022. Vi märker att vi är ett starkt parti och styrkan får vi från er medlemmar. Det är med er hjälp som vi tillsammans vinner valet.

Ett stort tack till er alla och på återseende 2022.

Nu önskar vi dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Camilla Brunsberg, gruppledare.

Carl-Göran Svensson, kretsordförande.