28 mars, 2022

CARL-GÖRANS MÅNDAGSBREV!

CARL-GÖRANS MÅNDAGSBREV! ✍️Ⓜ️
✅ SVERIGEMÖTET
Under den gångna helgen hade Moderaterna sitt Sverigemöte i Örebro och det var också upptakten för årets valrörelse, med ett anslutande valkonvent. Tyvärr hade jag inte själv möjlighet att närvara den här gången, men av de rapporter som jag har fått från Karlskronas deltagare, var det en positiv stämning och intensiva dagar, precis som det ska vara. Jag noterade att Ebba Busch och Nyamko Sabuni gästade middagen som hölls under Sverigemötet och de båda höll varsitt tal. Nyamko lämnade det tydliga beskedet, att nästa gång det röstas fram en statsminister så är det Ulf Kristersson det röstas på.
I Ulfs avslutningstal lovade han fem vallöften om han fick väljarnas förtroende att bilda en regering efter valet den 11 september.
1 Återupprätta lag och ordning.
2 Mer kärnkraft.
3 Återupprätta arbetslinjen.
4 Medlemskap i NATO.
5 Rusta upp Sveriges försvar.
Det är viktigt att vi kan återställa lag och ordning i vårt land. Det är inte acceptabelt att det sker dödsskjutningar varje vecka i vårt avlånga land och det visar också att Socialdemokraterna har misslyckats.
Med en M- KD- och L-regering kommer vi att få ordning på Sverige efter den 11 september!
✅ OACCEPTABLA KOSTNADER
I dag har Sverige de högsta priserna på el och drivmedel och det drabbar medborgarnas plånböcker. Vi moderater har föreslagit sänkningar på drivmedsskatter och energiskatter. I dag finns det tyvärr människor som funderar på att sluta jobba eftersom de inte har täckning för kostnaderna att ta sig till jobbet. Det finns flera exempel som jag läst om. Tyvärr har inte regeringen tagit till sig detta, trots att det finns en majoritet i riksdagen för att sänka bränslet med 5 kronor per liter.
✅ KOMMUNFULLMÄKTIGE
På torsdag är det kommunfullmäktige i Karlskrona, med en av de kortaste föredragningslistorna på länge. Av protokollet från kommunstyrelsen framgår det att nästan en enig kommunstyrelse står bakom samtliga beslut. Det är bara några motioner som det finns olika uppfattningar om. Men det är inte värt att säga för mycket, det kan alltid komma upp en fråga i frågan så man vet inte vad som händer.
✅ KRETSÅRSMÖTET
Måndagen den 4 april klockan 18.00, har vi kretsårsmöte i Karlskrona på Restaurang Bistro Utkiken. Förutom formella val ska vi anta ett kommunalt politiskt handlingsprogram för Moderaterna i Karlskrona. Alla medlemmar är välkomna. Anmäl dig senast den 1 april till: karlskronakretsen@moderterna.se
Eller ring Carl-Göran Svensson på 0708-441900.
✅ VÅRKAMPANJ
Under april månad har vi vårkampanj med Moderaterna. Vi återkommer med närmare information om våra olika aktiviteter.
Carl-Göran Svensson
Vice gruppledare