20 december, 2022

Kära moderatmedlem!

Vi närmar oss jul och nyår och vill därför passa på att tacka dig som är medlem för det här året. Ett stort tack också till alla våra förtroendevalda och deras politiska arbete i respektive nämnder och bolag. Ett speciellt tack till alla valarbetare som gjorde en fantastisk insats så vi kunde vinna valet.

Vi har, efter valet i september, lyckats med att få till ett majoritetsstyre i Karlskrona. Karlskronaalliansen, som består av oss moderater, sverigedemokrater, kristdemokrater och liberaler, kommer framöver att leda utvecklingen av kommunen. Vi har inför julhelgen fått igenom vår första budget i kommunfullmäktige. En budget som bygger på trygghet, en bättre skola och utveckling av förtagandet i vår kommun. Mycket av det vi drev i valrörelsen gemensamt med Kristdemokraterna och Liberalerna blir nu politik för kommunens utveckling tillsammans med Sverigedemokraterna. Vi har gjort upp gemensamma riktlinjer för hur vi ska driva politiken i kommunen.

Ett stort tack till er alla och på återseende 2023.

Nu önskar vi dig en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Emma Swahn Nilsson, kommunstyrelsens ordförande.

Hanna Ekblad gruppledare.

Carl-Göran Svensson, kretsordförande.